System Obsługi Wsparcia (SOW)

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

Wszystko o Systemie Obsługi Wsparcia (SOW)

 

System Obsługi Wsparcia to nowoczesna platforma, za pomocą której Osoby Niepełnosprawne mogą elektronicznie składać wnioski o wsparcie finansowane przez PFRON.

Celem projektu, w ramach którego powstał System SOW, jest zwiększenie dostępności pomocy oferowanej w ramach zadań i programów finansowanych ze środków PFRON, których realizatorem jest Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Ostrowcu Świętokrzyskim.

System SOW umożliwia Osobom Niepełnosprawnym i podmiotom działającym na ich rzecz proces aplikowania o środki PFRON będące w gestii jednostek samorządowych bezpośrednio za pomocą systemu informatycznego. Pozwala na weryfikację wniosków osób indywidualnych i instytucji na etapie przyznawania dofinansowań, jak również na badanie skuteczności wydatkowania środków PFRON.

Możliwe jest załatwienie sprawy drogą elektroniczną na każdym jej etapie:

  • uzyskanie informacji,
  • wypełnienie wniosku,
  • podpisanie i złożenie wniosku,
  • dokonanie ewentualnych wyjaśnień i uzupełnień,
  • zapoznanie się ze wzorem umowy,
  • rozliczenie dofinansowania.

Dostęp do Systemu jest nieodpłatny. Podstawowym i jedynym wymaganiem w celu spełnienia warunku zapewnienia ogólnokrajowego zasięgu jest dostęp do sieci internetowej. Pełne korzystanie z Systemu wymaga posiadania narzędzia autoryzacji – uwierzytelnienia przez profil zaufany na platformie ePUAP lub przy pomocy kwalifikowalnego podpisu elektronicznego.

1. Do czego służy System SOW:

 

2. Krótkie wprowadzenie do Systemu SOW, podstawowe funkcje:

3. Materiał informacyjny dla osób, które chcą się ubiegać o dofinansowanie ze środków PFRON:
Bez wychodzenia z domu, bez kolejek i bez barier. Skorzystaj z kreatora, infolinii SOW i pomocy mobilnego asystenta ON. 
Złóż wniosek od dofinansowanie z PFRON przez internet.

4. Składanie wniosku w Systemie SOW:

Autor: Sylwester Misiura